Rejestr zmian
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Czudec z siedzibą pod adresem ul. Starowiejska 6, 38-120 Czudec, który zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.czudec.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 10-05-2000 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 09-11-2020 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa www.bip.czudec.pl jest częściowo zgodna z wymogami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia
Częściowy brak opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i obrazków,
Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Część dokumentów PDF nie jest poprawnie odczytywanych przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.)
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 17-07-2023 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17-07-2023 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści, skróty klawiaturowe i nawigacja
Biuletyn Informacji Publicznej jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących: zmiana wielkości czcionki, zmiana rozmiaru strony, zmiana kontrastu (elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.). Strona Biuletynu Informacji Publicznej posiada włączony tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności - klawisz TAB.
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy: Firefox, Chrome, Internet Explorer: [CTRL] oraz [ + ] (plus) aby powiększyć widok, [CTRL] oraz [ - ] (minus) aby pomniejszyć widok, Opera:
[SHIFT] oraz [ + ] (plus) aby powiększyć widok, [SHIFT] oraz [ - ] (minus) aby pomniejszyć widok.
Na stronie Biuletyn Informacji Publicznej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab. Nadal pracujemy nad zapewnieniem dostępności Biuletynu Informacji Publicznej oraz nad wyłączeniami wskazanymi wyżej, zgodnie z planem zapewnienia dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Pani Agnieszka Materna
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 17-7172100 wew. 34. e-mail: sekretarz@czudec.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie oraz wskazanie informacji niedostępnej wraz ze stroną internetową. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Urząd Gminy Czudec zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd Gminy Czudec niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Urząd Gminy Czudec może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy Urząd Gminy Czudec odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje:
Informacje o możliwości kontaktu w przypadku problemów z wejściem do budynku:
W przypadku niemożności dotarcia do właściwej komórki urzędu, istnieje możliwość wezwania pracownika poprzez skorzystanie z domofonu znajdującego się na parkingu przy wejściu głównym, obok miejsca postojowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku prowadzi 1 wejście główne poprzedzone schodami oraz pochylnią, na którą można wjechać od strony zachodniej budynku (od ul. Starowiejskiej). Poręcze pochylni oraz schodów wyposażone są w dotykowe nakładki Braille’a. Na schodach głównych do Urzędu zamontowana jest dodatkowa poręcz. Budynek posiada toaletę dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek jest 4-kondygnacyjny. Budynek nie jest wyposażony w windę. Korytarze są szerokie, bez elementów ograniczających poruszanie się. Stopnie na schodach są wyposażone w kontrastowe oznakowania, a poręcze w dotykowe nakładki Braille’a. Na korytarzu - na parterze budynku zamontowano wypukłą ścieżkę prowadzącą do sekretariatu oraz pomieszczenia wyposażonego w pętlę indukcyjną. Przed schodami i innymi niebezpiecznymi miejscami w całym budynku zamontowane są ostrzegawcze pasy. W budynku zamontowane są rampy progowe dla wózków inwalidzkich oraz rampa na schodach umożliwiająca dojechanie na wózku do toalety przeznaczonej dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Dla osób poruszających się na wózkach dostępna jest kancelaria ogólna - sekretariat na parterze budynku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Parking znajduje się wokół Urzędu Gminy Czudec. Przed wejściem głównym do budynku od strony ul. Starowiejskiej wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz miejsce dla rodzin z dziećmi. Miejsca te zostały oznakowane poziomo i pionowo.
Dostępność komunikacyjno - informacyjna
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Urząd dysponuje pochylnią zewnętrzną przy wejściu głównym, rampami przyprogowymi oraz rampą schodową wewnątrz budynku. Urząd posiada pętlę indukcyjną, ale nie jest wyposażony w urządzenia do emisji informacji głosowych.
Budynek urzędu wyposażony jest w pitktogramy. Na parterze budynku zamontowana jest tyflomapa. Budynek wyposażony został w nowe tablice informacyjne i kierunkowe oraz przy wszystkich drzwiach zamontowano tabliczki z wypukłym oznaczeniem nr pokoju, opisem w alfabecie Braille’a oraz kodem QR.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą skorzystać z usługi tłumacza migowego on-line. Na stronie internetowej gminy zamieszczono informację o działalności urzędu sporządzoną w języku migowym.